Matematyka
Kredka000
2017-06-25 10:27:05
rozwiąże mi ktos te zadania ?
Odpowiedź
ona155115
2017-06-25 17:06:17

zad 16) odp B zad 17) a)  def.: punkty symetryczne względem punktu, to takie które leżą na jednej prostej w takiej samej odległości od naszego punktu ;)               b) odp C zad 18) a) def.: symetralna odcinka to prosta, która dzieli odcinek na pół                  sposób konstrukcji:                   krok 1) rysujemy odcinek (zaznaczamy jego końce)                  krok 2) wbijamy cyrkiel w jeden z końców odcinka i rysujemy łuki po obu stronach odcinka (takie dosyć duże łuki- będzie wygodniej)                  krok 3) wbijamy cyrkiel w drugi koniec odcinka i jak poprzednio rysujemy łuki po obu stronach.  UWAGA: pamiętamy, żeby nie zmieniać rozwartości cyrkla !                 krok 4) zauważamy, że nasze łuki przecięły się i po jednej i po drugiej stronie odcinka. łączymy przy linijce te miejsca przecięcia ;) otrzymana prosta, to symetralna ;)                b) def.: dwusieczna kąta, to prosta, która dzieli kąt na pół.                    sposób konstrukcji:                     krok 1)  rysujemy dowolny kąt.                     krok 2) wbijamy cyrkiel w wierzchołek kąta i na obu ramionach rysujemy łuki                     krok 3) w miejsca przecięcia łuków z ramionami wbijamy cyrkiel i znowu rysujemy łuki. (powinny nam się przeciąć)                     krok 4) rysujemy prostą, łączącą miejsce przecięcia łuków z wierzchołkiem kąta .(ta prosta to nasza dwusieczna) c)    a) robimy wszystko tak jak przy rysowaniu symetralnej ;)        c) tutaj po otrzymaniu kąta 90* musimy zrobić jego dwusieczną (bo 90:2=45)        d) tutaj trzeba zrobić dwusieczną kąta 60* (bo 60:2=30)        b) krok 1) rysujemy prostą i zaznaczamy na niej punkt            krok 2) wbijamy w ten punkt cyrkiel i robimy łuk na prostej.             krok 3) nie zmieniając rozwartości cyrkla wbijamy go w miejsce przecięcia naszego łuku z prostą i robimy kolejny łuk.             krok 4) nadal nie zmieniając rozwartości cyrkla wbijamy  go w wierzchołek i robimy łuk.                        łuk ten przetnie się z łukiem, który narysowaliśmy w kroku 3)            krok 5) łączymy to miejsce przecięcia naszych łuków z punktem, który narysowalismy na początku ;)                     W razie problemów pytaj ;) 

Dodaj swoją odpowiedź